El passat divendres vàrem tenir una jornada informativa sobre el funcionament de la tecnologia al aula, i més concretament de la PDI (Pissarra Digital Interactiva). Cada cop la tecnologia evoluciona, i per tant l'educació aprofita tot el que ens aporten els avenços per a intentar copsar totes les necessitats que hi han a les aules i intentar completar les metodologies que es volen utilitzar per a ensenyar. Aquestes tècniques no s'aprenen per art de màgia, per tant és necessari per a tots els que treballen o treballaran en un àmbit educatiu que comencin o segueixin formant-se en totes elles. Com futurs educadors que som, sabem que tindrem un procés de formació continu al llarg de la nostra vida pedagògica.
Es increïble la quantitat de recursos que qualsevol mestre disposa a l'aula: Ordinadors, Dvds, la pissarra tradicional i fins i tot actualment la pissarra digital. Ja hem comentat en anteriors entrades que la tecnologia al àmbit educatiu és una realitat, per això l'ús de la PDI és el futur més immediat. Es tracta d'una tecnologia motivant (tant per a l'alumne com per al professor) que facilita el procés d'ensenyança - aprenentatge i que té un ampli ventall de possibilitats per als usuaris. La inquietud que crea un aparell nou a l'aula fa que l'alumne estigui més predisposat a estar atent i voler participar, encara que els que neixin amb aquest entorn ja instaurat, potser no sigui tant impactant e interessant com per als altres. Però per als mestres ha de ser un revulsiu per a pensar que no es poden ni podem dormir-nos ningú que treballi en l'àmbit de l'educació, que sempre hem d'estar progressant, i la pissarra és un canvi ja real a les aules. Però per a fer un canvi total, aquesta PDI s' ha d'utilitzar adequadament i no quedar-se estancat en el passat metodològic cercant noves formes d'ensenyar i educar.Volem aprendre més coses d' aquesta nova realitat interactiva que ja ens truca a la porta!
"Les idees no son unes pintures mudes sobre una pissarra". Baruch Benedict Spinoza
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada